Moremi camp - Reisverslag uit Schiphol, Nederland van Charlotte Heinemans - WaarBenJij.nu Moremi camp - Reisverslag uit Schiphol, Nederland van Charlotte Heinemans - WaarBenJij.nu

Moremi camp

Door: Charlotte

Blijf op de hoogte en volg Charlotte

22 Augustus 2019 | Nederland, Schiphol

En toen vertrokken we maandag ochtend met Oti(nieuwe reisleider voor 2 dagen, Ben kon niet mee ivm geen plek in de jeep) naar de Bush Bush.
Geen provider, geen wifi. Dus echt back to basic.

Nou dat hebben we geweten.
Smiddags kwamen we aan in moremi kamp na een hele weg hulter de bulter via zandwegen. Maar we waren er:)

Kennis maken met: Mimi de kok, Endus de man die op de tenten let, en Oti junior ofwel Oti ladies first. Hahaha

Toen lekker geluncht en de tent ingericht.... Jaja. Is niet luxe luxe... Haha. Was een legertent met veldbed en echt in wildlife style.

Super gaaf en echt wel spannend.

Rond 13u met de jeep op safari wild en vogels spotten. Super gaaf.
Toen zonsondergang gezien en om 19u en daarna lekker gegeten, kampvuurtje en dan voor 22:00u t bed in.

Toen kwam het... Gekraak, gelach, gebrul. Alles kwam langs onze tent gelopen.
En om 2u een enorme krak. Door merg en been. Bleek nu dat een olifant achter het tentje van Carolien en het tentje van mij een boom om had geduwd. Zaten recht op in bed. Haha

In de ochtend kregen we te horen dat er hyena's, dassen, eekhoorns, olifanten en zelfs een luipaard aanwezig waren geweest.

De volgende morgen om 6u op.
Samen lekker ontbijten en weer op pad. Toen waren we nog niet weg of we zagen de luipaard al zitten. Super super super. Kwam daar nooit of haast nooit voor.

Daarna zagen we 3 cheeta's, 9 leeuwen, een aantal ossen, gnoe's, koedoe's, heel veel zebra's, olifanten, giraffen. En die impala's zie je veel te veel;) hihi

Hebben nog 4 jeeps naar de cheeta's gebracht want ze konden ze niet vinden. Oti en onze groep waren de beste met wilde dieren spotten.

En de avond nog gezocht naar neushoorns. Helaas, niet gelukt.
We zagen wel wilde honden en hyena's... Super knap zei Oti....

Toen weer terug. Eten en kampvuurtje en daarna weer lekker naar bed om naar t volgende adres te gaan.

• 22 Augustus 2019 - 20:52

Sabina :

Haha lachen wat een ervaring nog ff en ze konen de tent binnen

• 23 Augustus 2019 - 20:42

Elja Van Den Broek-Timmers:

Ik zou echt geen oog dicht doen als ik wist dat al die beesten in de buurt waren