Kupferquelle resort - Reisverslag uit Schiphol, Nederland van Charlotte Heinemans - WaarBenJij.nu Kupferquelle resort - Reisverslag uit Schiphol, Nederland van Charlotte Heinemans - WaarBenJij.nu

Kupferquelle resort

Door: Charlotte

Blijf op de hoogte en volg Charlotte

26 Augustus 2019 | Nederland, Schiphol

In de ochtend kregen we te horen dat er gisteren ochtend een bus is verongelukt. De chauffeur had alcohol gedronken. 2 jonge kinderen overleden en nog een aantal kritisch in het ziekenhuis.

Vandaar dat we ook werden aangehouden en gecontroleerd op de gordel.

Maar onze reisleider Ben en onze chauffeur Job knepen m wel. En wij ook toen we hoorde dat we per persoon 1000 dollar moesten betalen... Wij al omrekenen. €1000 pffff

Toen minuten later .. oo haha. Nee Namibische dollar (N$) oftewel €60 per persoon...

Gelukkig zijn we er met een waarschuwing vanaf gekomen en we hebben voortaan de gordel om.

........

Onderweg komen we steeds heel veel koeien, ezels en geiten tegen die op de weg lopen.

Ezels zijn hier een soort van heilige beesten.

Job moet dus erg goed uitkijken dat hij niks raakt.

Want.... Als je 1 koe aanrijdt moet je namelijk:
1 nieuwe koe voor de koe opzichter betalen
1 koe betalen voor de eigenaar
1 koe betalen voor de landeigenaar

(Kan tot 5 koeien oplopen)
Dus een duur grapje aangezien een koe N$10.000

.....

Trouwen:
Als je trouwt heb je 2 manieren.
- christelijk en 'zwarte huwelijk'

Christelijk:
Je hebt als man maar een vrouw en trouwt voor de kerk.

Zwarte huwelijk:
Je hebt als man meerdere vrouwen. De eerste staat in de keuken. Wordt die gepromoveerd komt er een nieuwe vrouw voor in de keuken en zo door.

Hier is het zo dat als je trouwt de bruidsschat uit koeien bestaat.

Het aantal is ongeveer van 15-20 koeien. Dit ligt er dus aan wat de ouders van hem en haar overeenkomen.

....

Oo ik had nog iets vergeten te vertellen.
Bij de grensovergang bij Botswana stonden er een stel jonge kerels. Ofja dat leek zo. Vroeg er een aan mij of ik al was getrouwd. Haha. Dat gaat m niet worden hoor....
Hoeveel koeien pap ;) dat kan die vast niet betalen hoor. Haha

Maar nee nee, dat gaan we niet doen.

....

Tijdens een van onze stops gisteren kwamen Carolien en ik een zwarte vrouw tegen met een kindje van ongeveer 2 denk ik. Schrok dat kindje zich toch helemaal de pleuris. Kende denk ik nog geen witte mensen. Die moeder beetje beschamend ons aan kijken totdat wij 2 begonnen te lachen. Toen lachte die moeder ook en nam het kindje weer mee.

...

Albino kind.
Er worden nog al eens kinderen met het albino gen geboren hier in Namibië/Botswana. Het ergste is alleen dat deze mensen niet worden geaccepteerd in de samenleving.

Gelukkig kwamen we een gezinnetje tegen met zo'n albino kindje die wel werd geaccepteerd door haar ouders. Dat is al stap 1.

....

Vandaag is het Heldendag. De mensen die ervoor gezorgd hebben dat Namibië vrij is van de oorlog worden herdacht.
Dat merken we ook. Het is overal vrij rustig, ziet haast niemand. Nergens een zaak waar koffie aanwezig is voor de koffieverslaafde onder ons. En de winkels allemaal vrij leeg.
We moeten maar doen met een wat er wel is. Geen probleem voor mij.

....

Zo dat waren wat weetdingetjes;)

Nu ga ik lekker relaxen in een super de luxe resort.
En een 6 meter lang wedstrijdbad..

Dat wordt zwempak aan en zwemmen..

Morgen weer de wildernis in. Dus nu maar extra van de luxe genieten.

• 26 Augustus 2019 - 16:26

Kitty Heinemans :

Haha Charlotte..
    Papa wil je helemaal niet kwijt.
    In ieder geval niet voor koeien.
    Zo leer je veel van de mensen daar.
    Genieten maar
    Liefs mama

• 26 Augustus 2019 - 19:34

Marianne:

jeetje zo maak je nog eens wat mee en leer je ook vanalles. Gelukkig heeft je vader geen koeien. Scheelt een hoop gedoe!
    Geniet ze en foto's kijk ik wel bij jullie mam.
    Fijne reis verder en tot het vlg reisverslag.
    Groet van ons

• 26 Augustus 2019 - 23:12

Nelly:

Wat een belevenissen!
    Fijne reis verder.
    net nog bij in Oploo op bezoek geweest,

Groetjes.

• 27 Augustus 2019 - 04:28

Sabina:

Wat een leuke reis heb je toch je maakt vanalles mee en je bent goed aan het cultuur snuiven foto’s kan ik helaas niet zien maar dat doe ik wel een keer samen met jou bekijken want wil ze wel graag zien
    Heel veel plezier nog